Om Kragerø Golfklubb

Kragerø Golfklubb ble stiftet 9. des. 1998 av en gjeng ivrige entusiaster med Jens Morgan Sørensen i spissen. Han ble også klubbens første formann. Etter en befaring på golfbanen på Nes Verk ble klubben stiftet. Klubben fikk raskt et par hundre medlemmer og våren 1999 tok mange av våre medlemmer Grønt kort på Nes Verk. Arendal & Omegn GK var ubetinget positive og var til uvurderlig hjelp i oppstartsfasen.

Bakgrunnen for å starte klubb var de planene som forelå om 18 hulls golfbane på Stabbestad. Høsten 1999 ble klubben kontaktet med spørsmål om vi ønsket å være med på å etablere en treningsbane på Lønne. Da banen på Stabbestad lå et stykke frem i tiden, mente vi dette kunne være fornuftig for utviklingen av klubben i påvente av at banen på Stabbestad skulle bli ferdig.

Våren 2003 skulle Kragerø Golfpark stå klar. Vinteren 2003 vedtok derfor årsmøte å dele klubben i to. De som ønsket å bli med til Kragerø Golfpark fortsatte som medlem i Kragerø GK mens de som fortsatt ønsket å være på Lønne ble medlem av den nystartete klubben Lønne GK. Siden 2003 har klubben så vært en del av Kragerø Golfpark, som i 2012 skiftet navn til Kragerø Resort.