Bane

Lokale Regler 2023 - Kragerø Golfklubb

A-1 Utenfor banen er definert av:
Utenfor banen på hull 1, 2, 12 og 18 er definert av hvite staker.

B-1 Straffeområder:
Røde straffeområder defineres av røde merker/staker og/eller linjer.
Der både merker/staker og linjer finnes, er det linjen som definerer grensen.

B-3 Provisorisk ball for ball i et straffeområde:
Hvis en spiller ikke vet om deres ball er i straffeområdet 8, 13 og 18 kan spilleren spille en provisorisk ball etter regel 18.3, som er modifisert på følgende måte:
Ved spill av den provisoriske ballen kan spilleren bruke slag-og-lengde fritaksmuligheten (se regel 17.1d(1)), fritak i flagglinjen (se regel 17.1d(2)) eller, hvis det er et rødt straffeområde, sideveis fritaksmulighet (se regel 17.1d(3)). Hvis en droppesone er tilgjengelig for dette straffeområdet (se mal lokal regel E-1), kan spilleren også bruke den fritaksmuligheten.
Så snart spilleren har spilt en provisorisk ball etter denne regelen, kan de ikke bruke andre muligheter etter regel 17.1 relatert til den opprinnelige ballen.
I å avgjøre når den provisoriske ballen blir spillerens ball i spill eller hvis den må eller kan bli oppgitt, gjelder regel 18.3c(2) og 18.3c(3) unntatt at:

• Når opprinnelig ball er funnet i straffeområde innen tre minutter letetid: Spilleren kan velge enten å:
    • Fortsette å spille den opprinnelige ballen som den ligger i straffeområdet, i hvilket tilfelle den provisoriske ballen ikke må spilles. Alle slag med den provisoriske ballen før den ble oppgitt (inkludert slag slått og alle straffeslag kun ved spill av den ballen) teller ikke, eller
    • Fortsette å spille den provisoriske ballen, i hvilket tilfelle den opprinnelige ballen ikke må spilles.
  • Når opprinnelig ball ikke er funnet innen tre minutter letetid eller det er kjent eller så godt som sikkert at den er i straffeområde: Den provisoriske ballen blir spillerens ball i spill.

Straff for brudd på lokal regel: Generell straff

E-1 Droppesoner:

Hvis en spillers ball er i et straffeområdet på hull 8, inkludert når det er kjent eller så godt som sikkert at den er i det straffeomrdået, selv om den ikke er funnet, har spilleren følgende fritaksmuligheter, hvert med ett straffeslag:

• Spilleren kan ta fritak etter regel 17.1, eller
  • Som en ekstra mulighet, kan spilleren droppe den opprinnelige ballen eller en annen ball i droppesonen til høyre for utslag 43 på hull 8. Droppesonen er et fritaksområde etter regel 14.3.

Straff for å spille ball fra et feil sted ved brudd på lokal regel: Generell straff etter regel 14.7a.

E-11 Ball forandret retning av luftledning:

Hvis det er kjent eller så godt som sikkert at en spillers ball traff luftledning under spillet av hull 8 må spilleren slå slaget på nytt ved å spille den opprinnelige ballen eller en annen ball fra punktet der det slaget ble slått fra (se regel 14.6).

Hvis spilleren slår slaget på nytt, men gjør det fra et feil sted, får spilleren den generelle straffen etter regel 14.7.

Hvis spilleren ikke slår slaget på nytt, får spilleren den generelle straffen og slaget teller, men spilleren har ikke slått fra et feil sted.

F-1 Unormale baneforhold og integrerte gjenstander:
            Uflyttbare hindringer:

• Stolper og fester venstre side av green på hull 1
  • Stolpe, venstre side hull 5
  • Jakttårn på fjell, hull 11
  • Avstands merker i fairway, 200, 150 og 100 (betonghelle)
  • Plastrør opp i dage på hele spillefeltet

Integrerte gjenstander:
  • Steingjerde ved green på hull 11