Lokale regler og merking av banen

Av:   |  Publisert: 27. april 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Dette er nytt ang merking og lokale regler i år

Det som er nytt av året angående merking av straffområder er
  • Hull 5: vi forlenger dagens røde område fra grøft på venstre side og langs kanten ned til og bak greenområde (frem til tee 6).
  • Hull 15: vi forlenger dagens røde område fra tee 43frem til fjellknausen som er omtrent ved 150 meters merket.
  • Hull 16: vi merker med røde staker fra back tee og ned til hinder i bunnen av bakken + tydeligere rødmerking av område mellom hull 15 og hull 16.
Det som er nytt av året angående lokale regler
Det er ingen lokale regler på Kragerø Golfklubb i år.

Bakgrunnen for dette er at de nye golfreglene regulerer 3 av de 4 lokale reglene vi har hatt.

Slik så de gamle reglene ut:
  1. Området hvor det kan tas fritak for plugget ball (etter regel 25-2) er utvidet til hele spillefeltet.
Reguleres nå av regel 16.3b

1. Steiner i en bunker er flyttbare hindringer (regel 24-1 gjelder)
                      Reguleres nå av regel 15.1a

1. Hvis ballen treffer en kraftlinje eller kabel i luftstrekk, må slaget annuleres og spiles om uten straff (se regel 20-5).
 Denne fjernes og dersom en fra utslag treffer kraftledningen spilles ballen som den ligger.

1. En spiller kan skaffe seg informasjon om avstander ved å bruke utstyr som bare måler eller beregner avstander (Regel 14-3- anmerkning)
Reguleres nå av regel 4.3a