Åpning 8. april

Av: Veronica Nygaard  |  Publisert: 24. mars 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi må utsette åpningen av 18 hullsbanen til 8. april. Se mer info her!Oppdatert 29.03.21

Det skyldes at telen fremdeles ikke er borte enkelte steder og vanningsanlegget kan dermed ikke skrus på. Vi tar ingen sjanser mtp. kvalitet på hovedbanen.

Vi har rådført oss med Golfforbundet, samt kommuneoverlege og ordfører i Kragerø Kommune, og følgende gjelder på våre aktiviteter:

Driving Range
Driving Range er åpen med betaling på kortautomat. Lånekøller blir ikke satt ut. Vi har begrenset antall utslagsmatter og ber om at alle holder 2 meter avstand til andre.
ALLE som benytter driving rangen MÅ skrive seg på liste i forbindelse med smittesporing.

Korthullsbanen (golf, fotballgolf og frisbeegolf)
Korthullsbane er åpen for alle. Det vil ikke være mulig å låne utstyr (golfkøller, golfballer, fotballer og frisbee), så ta med eget utstyr.
ALLE som benytter korthullsbanen MÅ skrive seg på liste i forbindelse med smittesporing.

Minigolf

Minigolfbanen er åpen for alle. Betaling og leie av køller og baller gjøres i resepsjonen på Kragerø Resort. Det er ikke anledning til å benytte ordinære golfkøller og golfballer på minigolfbanen.
ALLE som benytter minigolfbanen MÅ skrive seg på liste i forbindelse med smittesporing.

Tennisbanene er stengt inntil videre.

Proshop

Vi har valgt å ikke åpne proshop i påsken grunnet smittevern til våre gjester og våre ansatte.

Generell info
Tiden vi er inne i innebærer en rekke restriksjoner og anbefalinger, og det er i vår interesse å kommunisere retningslinjene fra lokale og nasjonale helsemyndigheter.
Dette for å ta best mulig vare på deg, våre gjester og våre ansatte.

Kommer du fra en kommune eller et område med høyt smittetrykk, strenge restriksjoner og anbefalinger, skal du følge de regler som gjelder i din egen hjemkommune, slik det oppfordres av regjeringen og FHI. Kommer du for eksempel fra områder med høyt smittetrykk, er det sterkt anbefalt å gjøre alle innkjøp i egen kommune før avreise, samt ikke å oppsøke butikker, serveringssteder eller møteplasser med mange mennesker i hyttekommunen.

Her er link til Golfforbundets retningslinjer til golfere:

Vi ber om at alle følger nasjonale retningslinjer, holder 2 meter avstand og bruker antibac.

Blir ikke regler og retningslinjer fulgt, beslutter vi å stenge aktivitetene på kort varsel.

Terje Wilhelmsen, Kragerø Golf AS
Yngvar Clausen, Kragerø Golfklubb