Tiltak «No show»!

Av: Veronica Nygaard  |  Publisert: 16. juli 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi har et økende problem med spillere som ikke møter til oppsatt tid. Det blir også satt opp fiktive navn i Golfbox slik at flighten ser «fullbooket» ut og blokkerer slik at man ikke får andre spillere i flighten.

I tillegg så er det et problem at man ikke møter til start og plassen blir «åpen». Det er også spillere som starter å spille ut fra banen nærmest hytta eller leiligheten. Dette må stoppe!

Det er nå bestemt at Kragerø Golf AS og Kragerø Golfklubb må sette inn tiltak for å hindre dette.
Vi følger også opp de som fremdeles spiller uten å gå innom proshop å melde at man har kommet. Man blir da stående i Golfbox som «No show».
Vi har i noen uker nå prioritert at banevertene står som startere og har derfor oversikt over de som ikke har meldt fra at de ikke kommer til start.

Retningslinjene er klare:
  • Det er ikke tillatt å spille før Proshop åpner kl. 07:00. Dette for at våre dyktige greenkeepere skal få banen klar til åpning 07.00.
  • Alle spillere skal registreres i Golfbox med riktig navn og man skal inn i Proshop å melde fra at man har kommet minimum 10 minutter før oppsatt starttid.
  • Dersom du er forhindret i å møte opp til din starttid har du mulighet til å gjøre endringer i Golfbox senest kl. 24.00 dagen før. Etter dette må man ringe Proshop på 35 98 55 30.
  • Gjester som ikke møter opp til sin starttid, og heller ikke har gitt beskjed, vil faktureres for gjeldende greenfee.
  • Medlemmer som ikke møter opp til sin tid, og ikke har gitt beskjed, vil første gang motta en advarsel. Ved ytterligere overtredelser vil medlemmet miste sine booking rettigheter i 14 dager.

Vi har fått meget gode tilbakemeldinger fra medlemmer og gjestespillere på tiltaket med Banevert tjenesten. Dette er tydelig dokumentert i «Players first» undersøkelsen som både medlemmer og gjestespillere får på epost.

Ha en fortsatt god golfsommer!

Yngvar Clausen                                                Terje Wilhelmsen
Leder Kragerø Golfklubb                                Daglig leder Kragerø Golf AS