Lag-NM 2024

Av: Veronica Nygaard  |  Publisert: 22. juli 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

For første gang i Kragerø Golfklubb´s historie har vi hatt to lag i Lag-NM 1. divisjon. Bjaavann GK var arrangør og med en bane i flott stand lå alt til rette for at dette skulle bli en bra turnering!

Lag-NM Herrer
Årets Lag-NM 1. divisjon for herrer gikk av stabelen på Bjaavann Golfklubb i helga. Kragerø sendte sine beste menn til det blide sørlandet.
Fredagen startet med en litt ruskete foursome, men ble utjevnet gjennom en meget god fourball i runde 2. Lørdagen ble litt lik fredagen, og vi lå på en 7 plass før singlerundene på søndag.
Med jevnt over solid spill av alle endte vi til slutt på +15, noe som holdt til en solid 5 plass og fornyet kontrakt i 1. divisjon!
Vi gratulerer Sunnfjord GK og Gamle Fredrikstad GK med opprykk, sistnevnte med overlegen seier på -25 og 19 slag ned til 2. plassen.

- Kaptein, Eirik R.Larsen

Lag-NM Damer
Fredagen startet med foursome og fourball på ettermiddagen. Etter en noe tung første dag var laget klar for nye utfordringer. Lørdagen ble en strålende dag og med bedre score, men motstanderlagene var også klare for å kjempe. Etter runden ligger Kragerø på en 5. plass, 4 slag bak laget foran.
Søndagen ligger an til å bli en like fantastisk dag som de andre og laget er klare for å ta igjen de fire slagene vi ligger bak. Etter 3 x 18 hull og litt venting til scorene er inne er fasiten klar, vi er klare for Lag-NM 1. divisjon også i 2025!
Gratulerer til Haga GK og Bjørnefjorden GK med opprykk.

- Kaptein, Tine H. Fehn

Takk til sponsorene : Kragerø Resort, Kragerø Resort FRI, Skagerrak Sparebank, NILZ og Ola Axelsson Golfskole.

Takk til Bjaavann GK og NGF for en flott gjennomført turnering!

Kaptein Tine Hovden Fehn, Brigitte Apelseth og Lilli Caroline Tamburstuen.

Thomas Muffetangen Guste-Pedersen, Morten Sangvik Øygarden, Kristian Samuelsen Moe, Sondre Beck Muffetangen, Stefan Samuelsen og kaptein Eirik Røneid Larsen.