Lag-NM 2023 Herrer

Av: Veronica Nygaard  |  Publisert: 25. juli 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Nytt år, ny divisjon, nye mål og nye muligheter.

Etter en forrykende laginnsats (seier!) på Norsjø i 2022, rykket vi opp fra 2. divisjon til 1. divisjon. Årets turnering (2023) ble avholdt på Sandefjord Golfklubb. Lag-NM-laget bestod av Morten Sangvik Øygarden, Sondre Muffetangen, Kristian Samuelsen Moe, Jørn Simen Aabøe og Stefan Samuelsen.

I år som i fjor, var alle på laget hobbygolfere, ingen hadde siden fjoråret tatt steget videre til verken «Europatouren» eller «PGA-touren».

Målene for turneringa var derfor ganske like som fjorårets mål: 1.) Ha det moro sammen på tur, 2.) se på Hovland spille «The Open», 3.) spille så godt som mulig og 4.) beholde plassen i 1. divisjon. Atter en gang nådde vi målene våre. Smilebåndene og lattermusklene fikk kjørt seg fra torsdag til søndag, beundringen av Hovland fortsatte, kvaliteten på eget spill som lag var strålende og plassen ble beholdt med god margin (6. plass) - vi var faktisk bare to slag fra å rykke opp til eliteserien!

Denne turneringa hadde mange likhetstrekk med fjorårets turnering og referat, så derfor kan vi like så godt avslutte med de samme setningene som i fjor: «Til tross for at Hovland ikke vant - The Open -, var (og er) hele gjengen strålende fornøyd med helga, og vi gleder oss allerede til neste års Lag-NM».

PS: Takk til foresatte og venner som møtte opp som støtte og publikum - det setter vi alltid pris på.

Stefan Samuelsen (kaptein)