Lag-NM 2022 Damer

Av: Veronica Nygaard  |  Publisert: 19. juli 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Lag-NM 2. divisjon for damer gikk av stabelen på Norsjø Golfklubb denne helgen. Les lagets opplevelse her!

Lørdag 16.07.22 braket det løs med Lag-NM 2. divisjon på Norsjø golfpark. En bane man alltid blir møtt med et hyggelig smil og takk for sist. Banen er en park/ skogsbane som er åpen, men også sine utfordringer.

Tre damer, helt ferske i lag -NM sammenheng, kom med høy puls og kneskjelv.
Første runde besto av foursome, en spilleform ingen av oss var spesielt komfortable med og det kunne vi se litt på resultatet, men til tross, en flott levert runde. Runde to var four- ball, en mer kjent spilleform, men også krevende.
Dag to, gjenstår singelrunder forfalle tre utøverene. Her presterer alle tre godt og vi avslutter turneringen likt med Meland GK, men kommer på en flott fjerdeplass ut fra turneringsbestemmelsene. Det spilles brutto slag og med resultatene 89, 78 og 164 ( 76 og 88) som tellende score.

Dette er som nevnt første gang (så vidt meg bekjent) at Kragerø GK stiller med damelag i Lag-NM. En stor takk til Brigitte Apelseth og Karen Lauring som turte å prøve noe nytt.

Tine Hovden Fehn ( Stolt kaptein)