Kragerø Golfklubb får egen golfsimulator

Av: Veronica Nygaard  |  Publisert: 16. februar 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Det er viktig for deltakerne våre igjennom Golf Grønn Glede/Et slag av gangen at de har tilbud om golfaktiviteter også når golfbanen er stengt.

De fleste GGG/ESAG klubber i Norge tilbyr deltakerne aktiviteter også i vinterhalvåret.

Kragerø Golfklubb har derfor gått til innkjøp av egen golfsimulator som primært vil bli brukt og driftet av deltakerne i GGG/ESAG. Kostnadene til simulatoren er et spleiselag mellom golfklubben og foreningen Et Slag av Gangen.

Da det ikke var mulig å finne egnede lokaler til simulatoren i tilknytning til golfbanen, har golfklubben inngått leieavtale med eier av gamle Årø skole (Nøkkeldalen 6, 3770 Kragerø), om bruk av gymsalen til simulatordrift. Dette lokalet er på ca 150 kvm. I tillegg til simulatorspill er det puttingreen til 5-6 hull på kunstgress, og det vil være plass til en møblert hyggekrok slik at spillerne kan treffes og ha kaffe mm.

Det vil være Kragerø Akademiet, med bistand fra Kirkens Bymisjon, som i hovedsak vil stå ansvarlig for å drifte simulatordriften.

Det har vært mye snekring, maling og rigging av lokalet som deltakerne fra GGG/ESAG har bidratt med, og i disse dager er det folk fra hovedstaden for å montere selve simulatoren.

Simulatoren er en Sports Coach simulator som vil tilby spill på 65 baner, og den vil være utmerket som treningsarena for å bli bedre innen golfsporten.

Vi får besøk av Marianne Smith Magelie, leder av foreningen Et slag av gangen, når simulatoren er klar til bruk.

Etter at alt er klart for spill, vil klubben lage retningslinjer for bruken av simulatoren, slik at den også vil være et tilbud til medlemmene.

Fra klubben er det i hovedsak Per Henrik Rydning og undertegnede som følger opp.

Dere vil få mer informasjon om muligheter til simulatorspill etter hvert. Dette publiseres på vår hjemmeside.

Stabbestad 16.02.23

Randi Skauen, Ansvarlig for GGG/ESAG