Kragerø Golfklubb 25 år!

Av: Veronica Nygaard  |  Publisert: 22. juli 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

25 årsjubileet ble markert med bløtkake til alle i forkant av premieutdelingen på GANT - turneringen torsdag 21. juli.

Leder i Kragerø Golfklubb, Yngvar Clausen, holdt en kort tale og oppsummerte historien fra den spede begynnelsen hvor vi benyttet Arendal & Omegn Golfklubbs bane. Han informerte om at det nå er 1330 medlemmer i Kragerø Golf klubb. Det har vært en meget positiv utvikling av antall medlemmer i KGK de seneste årene.

Yngvar roste de to «grunderne» Jens Morgan Sørensen og Knut Taraldsen som startet det hele og var sentrale ledere i KGK i mange år. Dessverre er Jens Morgan død og han har fått sin «Minnebenk» ved Proshopen.

Den korte historien til KGK er at klubben startet med Arendal & Omegns bane inntil det ble etablert en 9 hulls golfbane på Lønne i Sannidal. Etter hvert som planene om Resort på Stabbestad ble en realitet ble det etablert en 18 hullsbane der. Ca. 90% av medlemmene ble med Kragerø Golfklubb til Stabbestad mens ca 10% fortsatte drift på Lønne. Etter hvert ble den «lagt ned» og de fleste medlemmene ble med i KGK. I takt med at det ble bygd hytter og leiligheter på anlegget har medlemsmassen økt.