Kontroller på golfbanen!

Av: Veronica Nygaard  |  Publisert: 19. juli 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi har nå startet med hyppige kontroller på golfbanen. Det er dessverre slik at en rekke personer går ut uten å ha betalt greenfee.

I forrige uke ble det stoppet flere grupper hvor hele gruppen og flere enkeltspillere ikke har betalt greenfee eller ikke er medlem i noen golfklubb i det hele tatt.

Dette følges nå opp med hyppige kontroller ved start og ute på banen også på kveldstid. Bare i forrige uke snakker vi om flere tusen kroner som klubb og baneier taper.
Vi ser også et økende problem med at personer setter seg opp for spill og ikke møter til start. Det er også flere enn tidligere setter opp personer for å «fylle opp» flighten for å sikre at de ikke får fremmede i flighten. Dette blir også nå fulgt opp.

Dette er straffetiltakene som er satt opp fra klubben:

No-show
Greenfeespillere må betale full greenfee ved no-show. Medlemmer vil ved 1. gangs no-show motta advarsel, ved 2. gangs no-show vil man miste bookingrettighetene i en periode.

Snikspilling
Vi opplever fra tid til annen at det forekommer snikspilling på banen vår, og vil gjennomføre kontroller på banen gjennom hele sesongen. For å kunne holde banen i topp stand er vi avhengig av de inntekter som våre medlemmer betaler gjennom sin årlige kontingent, og våre gjester betaler i greenfee for å spille. Snikspilling er derfor uakseptabelt. Dersom noen blir tatt i snikspilling vil spilleren bli ilagt dobbel greenfee, som må betales før spilleren/spillerne forlater golfbanen. Vi vil i tillegg rapportere spilleren/spillerne til sine respektive hjemmeklubber.

Daglig leder