Julehilsen og Medlemsundersøkelse 2020

Av: Veronica Nygaard  |  Publisert: 21. desember 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

En lang, innholdsrik og spesiell golfsesong er over. Som de fleste andre golfklubber, har vi i Kragerø opplevd en golfinteresse vi skal langt tilbake i tid for å finne maken til.

Det er blitt spilt flere runder på banen av flere spillere enn noen gang tidligere. Da er vi stolte over at vi har kunnet tilby en bane gjennom hele sesongen som har kvalifisert for kåring til landets beste bane. En stor takk til våre banemannskaper som har holdt hodet kaldt gjennom en svært hektisk sesong og gjort en fantastisk jobb. Men også en stor takk til alle våre medlemmer og gjester som har verdsatt banen og fasilitetene rundt på en slik måte at både klubben og Kragerø Golf as (baneselskapet) er vel posisjonert for kommende sesong.

For selv om golfsesongen er over for i år, er det fortsatt stor aktivitet i styre og administrasjon. Det handler om regnskapsavslutninger og budsjetter, men også evaluering av årets sesong og planlegging av tiltak for kommende år.

Vi ser av tilbakemeldingene i medlemsundersøkelsen at det trykket vi har hatt på banen i år, i perioder har medført utfordringer for medlemmenes tilgang til banen. Med nesten fulle baller daglig i høysesongen og helger, har dette også gått ut over spillehastigheten.  Slike tilbakemeldinger er viktig å få, når vi i klubben og baneselskapet nå starter arbeidet med å prioritere tiltak for neste år.
Av våre 955 medlemmer, som alle har fått tilsendt spørreundersøkelsen, har vi fått inn 232 svar. Tilsvarende undersøkelse er også sendt ut til våre gjestespillere, og her har vi fått inn 896 svar. I tillegg til å svare på spørsmålene i undersøkelsen, er det over 500 som har gitt kommentarer i feltet for fritekst. Som dere skjønner, har vi et godt utgangspunkt for å velge de rette tiltakene for å gjøre den samlede golfopplevelsen hos oss bedre for både medlemmer og gjester. Det er et arbeid vi står midt oppi nå.
Noen tiltak er allerede utført, mens andre ting er bestemt at skal utføres. Her kan vi nevne:
  • Det er innført regler for booking av spilletid som vil gjøre banen mer tilgjengelig for medlemmene, særlig i helgene.
  • 4 tee-steder er planert og laget større, og det er brutt opp asfalt og fjernet røtter på til sammen 200 m med golfbilvei på banen.
  • Banevertfunksjonen vil bli vesentlig utvidet og strukturert.
  • Vi får ferdig tilbygg i proshopen som rommer et stort møterom, (scorekortmottak) kontor til proene, kontor til golfklubben og kontor til administrasjonen. Det medfører også bedre fasiliteter i selve proshopen for tilbud av golfkøller, klær, sko etc.
Vi har fått tilbakemeldinger om at vi har en del forbedringspunkter. Det gjelder bl.a. skilting på banen, info om arbeid som pågår på banen, info om «hva skjer på hull 2», «mister mye baller», tilgang til toalett når proshop er stengt, klubbmiljøet, båtplasser for medlemmer i skjærgården.
Som dere skjønner, så er medlemsundersøkelsen svært viktig når vi skal planlegge og prioritere tiltak. Derfor ønsker vi at enda flere vil svare til neste år.

Med et håp om at 2021 også blir et godt golfår, takker vi alle for i år og ønsker dere en God Jul og et godt nytt golfår!

Julehilsen

Terje Wilhelmsen og John Peter Tollefsen