ESAG Vennskapsturnering 2023

Av: Veronica Nygaard  |  Publisert: 2. juni 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Flott gjennomført nasjonal turnering for deltakere av Et Slag av gangen. Den 22. og 23. mai var Kragerø Golfklubb vertskap for en nasjonal turnering for deltakere av Et Slag av Gangen.

Deltakerne fra 13 golfklubber rundt i landet, bruker golf som mestringsarena for blant annet rusavhengighet og psykiske problemer. Ca. 100 personer deltok, og de fleste overnattet på Kragerø Resort.

Vi var også fornøyde med at ordføreren vår deltok på festmiddagen, og at blant annet Kragerø Akademiet sto for underholdningen. De hadde komponert en egen golfsang, og ellers gledet de forsamlingen med flott sang og musikk. Fin sang fikk vi også av Elisabeth Tvedte og Pilten, fra Brevik, stakk også innom.

Deltakerne fikk grillet burger og kake på Proshopen når de kom, og den første dagen gikk med til aktiviteter på korthullsbanen, minigolfen og ulike puttekonkurranser. Ellers var det mulighet til å nyte tilbudene på hotellet og ikke minst en fantastisk festmiddag.

Dag to var det spill på 18-hulls banen, hvor deltakerne konkurrerte i firemanns Texas Scramble. Etter endt spill, med utrolig gode resultater, ble alle servert grillpølser og kake før de dro hjem etter hvert.

Premien var gratis deltakelse i turneringen, som også innebar overnatting på hotellet. Alle fikk likevel en flott greengaffel og caps.

Tusen takk til foreningen Et Slag av Gangen ved Marianne og Sparebankstiftelsen DNB v/Steinar Sætre som bidro med midler slik at dette var mulig.

Og takk til Proshoppen og lokale medarbeidere for hjelp til gjennomføring av turneringen.