Medlemsinfo

Medlemsinfo. ang problemer med å få booket starttid

Det er enkelte medlemmer som har reagert på at det nå, særlig i mai måned, er vanskelig å få booket spilletid. Vi sender derfor info til alle medlemmene om hvilke tiltak som er gjennomført for å unngå at vi skulle komme i en slik situasjon, og hvorfor det allikevel har blitt sånn nå i mai.

I fjor høst så vi, og fikk tilbakemeldinger om, at det var lite med spilletider i helgene når medlemmene fikk tilgang til å booke i golfbox. For å unngå en slik situasjon i 2021, innførte Kragerø golfklubb og Kragerø Golf A/S i oktober 2020, slike booking-regler:

• Ola Axelsson fikk tilgang til å booke golfskoler allerede før nyttår, slik at han kunne starte markedsføringen av disse tidlig på året.
  • Hotellet, som fram til nå hadde hatt ubegrenset tilgang til å booke starttider 3 måneder i forveien for de som kjøpte golfpakker, fikk redusert sine tider til 2 timer på formiddag og 2 timer på ettermiddag i helger og høysesong. (fra 0900-1100 og 1400-1600)
  • Medlemmene fikk forlenget booking-tiden til 14 dager i forveien.
  • Antall klubbturneringer ble redusert fra 15 til 10, og maks antall deltagere på turneringene ble satt til 72 (det betyr at vi ikke booker flere starttider til turneringer enn de vi sannsynligvis får behov for).
  • Det blir ikke arrangert nasjonale turneringer (Srixon Tour, Narvesen Tour) i 2021, og andre private turneringer er kraftig redusert.
  • Ordinære greenfee-spillere kan booke inntil 7 dager i forveien.
  • I helger og høysesong er det ikke anledning til å booke mer enn en runde pr. dag.

Bakgrunnen for fordelingen av spilletider i helger og høysesong, er at vi er helt avhengig av at det også er plass til greenfee-spillere på banen. Pengene som brukes til å drifte banen kommer ca. 50/50 fra medlemmer og greenfee.

Vi trodde at de tiltakene vi innførte i høst, skulle balansere tilgangen til banen på en tilfredsstillende måte. Vi tror fortsatt at dette vil skje når de nye booking-reglene blir fulgt. Det har dessverre vist seg at det har vært noen misforståelser blant de som selger golfpakker på hotellet, som har medført at de har gått litt ut over sine tider i mai. Dette lover hotellet ikke skal skje heretter.Denne «feilbookingen» skjedde ved salg av golfpakker for flere måneder siden, og er ikke mulig å reversere. Hotellet vil kompensere for dette ved å benytte langt mindre spilletider i juli enn det booking-reglene gir de anledning til. (Når medlemmene får tilgang til å booke, kan de velge i alle ledige starttider, også de som måtte ligge i hotellets tidssoner).
 Et annet forhold som også er tatt tak i, er antall golfskoler i helgene. I februar i år fikk Ola Axelsson beskjed om ikke å booke flere tider til golfskoler i helger resten av året.
Vi skjønner godt at dere er frustrerte over den situasjonen som har oppstått nå i vår, og vi beklager det som har skjedd. Det er et kraftig trøkk for å spille på banen vår for tiden, og «alle» vil ut i helgene. I tillegg til at mange medlemmer ikke får spilletid, så må hotellet, proshop og Ola Axelsson daglig avvise grupper som ønsker å bo på hotellet og spille golf eller gå på golfskole.

Slik det nå ser ut vil vi nok ikke komme tilbake til den tilgjengeligheten som vi medlemmer(og greenfee-spillere) har hatt til banen siden den ble åpnet i 2003, men vi håper på forståelse for de booking-regler som nå er innført.

Håper dere alle får en fin golfsesong!

Stabbestad, 27.04.2021

Terje Wilhelmsen                                                Yngvar Clausen
Daglig leder, Kragerø Golf AS                              Leder, Kragerø golfklubb