Srixon Tour finale i Kragerø

Av:   |  Publisert: 2. oktober 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

84 av Norges beste golfspillere i aldersgruppen 13 til 19 år var samlet til finale i Kragerø lørdag, søndag og mandag. Alle spilte tre runder, og Kragerø hadde med to spillere i 19 årsklassen, Kristian Samuelsen Moe og Jacob Hikaru Ludvigsen.

ristian havnet på 27 plass og Jacob på 41. Det er sterkt bare å kvalifisere seg til denne finalen som er å regne som NM. Kristian hadde en av turneringens beste prestasjoner da han fikk eagle (to under banens par) på hull 9. Kristian hadde sin beste runde mandag med 76 slag og fikk 77-81-76, mens Jacob hadde 86-88-86. Vinneren fra Haugaland Golfklubb, Bård Bjørnevik Skogen vant på 70-71-68.
Det er ingen tvil om at golfbanen på Stabbestad er blant landets beste. Dette var signaler fra både presidenten i golfforbundet Marit Wiig og turneringsansvarlig i NGF Thomas Vesteraas. Vinnerne hyllet både banemannskapet og arrangøren Kragerø Golfklubb i sine takketaler.
Golfklubben ble oppfordret til å søke på å få arrangere flere prestisjetunge turneringer neste år. Deriblant Swedish Golf Tour som er en turnering for profesjonelle spillere.

Jacob Hikaru Ludvigsen og Kristian Samuelsen Moe.

Vinnerne i Srixon Tour 8 finalen: Bård Bjørnevik Skogen (Gutter U19), Aleksander Myklebust Bjørge (Gutter U15),
Rikke Nordvik (Jenter U19) og Ruth Tønnessen (Jenter U15).

Vinnerne av Srixon Tour 2018 (sammenlagt) ble Franziska Sliper fra Sola Golfklubb i klassen Jenter U19, mens Vilde Marie Nystrøm fra Stavanger Golfklubb vant Jenter U15. På guttesiden vant Magnus Pedersen fra Moss & Rygge Golfklubb klassen Gutter U19, mens Gutter U15 ble vunnet av Aleksander Myklebust Bjørge fra Ålesund Golfklubb.

Kristian Samuelsen Moe med vinneren av Srixon Tour finalen, Bård Bjørnevik Skogen.