Lag-NM 2022 Herrer

Av: Veronica Nygaard  |  Publisert: 18. juli 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Lag-NM 2. divisjon for herrer gikk av stabelen på Norsjø Golfklubb denne helgen. Les lagets opplevelse her!

Herrelaget består av Morten Sangvik Øygarden, Thomas M. Guste-Pedersen, Kristian Samuelsen Moe, Jørn Simen Aabøe og Stefan Samuelsen.

"Vi er alle hobbygolfere nå, men flere av oss har tidligere vært aktive golfere på relativt høyt nivå. Så - når drivene stort sett treffer fairway, puttene ruller i og vi får noen heldige spretter fra både trær og steiner, kan totalskåren ende på -16 i Lag-NM, hehe??.

Hele laget liker Norsjøanlegget godt. Banen har en fin design-variasjon av hull, og den er stort sett i god stand. I tillegg er menneskene som tilhører anlegget (arbeidere og medlemmer) alltid blide og hyggelige. Det skaper en positiv atmosfære, for vår del.

Målet for helga var å dra på en lagtur til Norsjø, ha det moro sammen, se på Hovland i «The Open» og spille så godt som mulig. Det målet nådde vi. Vi fikk en fantastisk start på turneringa med to solide foursomerunder. Foursomerundene ble så fulgt opp av videre godt spill i både fourball- og singelrunder. Dette endte med en historisk god totalskår på -16 under par og opprykk til 1. divisjon!

Til tross for at Hovland ikke vant «The Open», er hele gjengen strålende fornøyd med helga, og vi gleder oss allerede til neste års Lag-NM."