Info fra Turneringskomitéen

Av:   |  Publisert: 9. mars 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Turneringskomitén har vært i sving en god stund allerede for å planlegge turneringsesongen 2017.

Fra leder Yngvar Clausen har vi mottatt følgende:

"Litt info fra turneringskomiteen.

Hei alle golfvenner.
Selv om vinteren akkurat nå er på en liten snarvisitt her på Stabbestad, så nærmer en ny golfsesong seg med raske skritt.
Turneringskomiteen, sammen med formann i klubben og kst. daglig leder i  Kragerø Golf A/S, har allerede hatt flere møter, og terminlista for i år er på det nærmeste klar.  Vi starter med åpningsturnering  lørdag 29. april.  Dette blir en scramble-parturnering der alle spillere går fra rød tee, mao en myk start på sesongen.  Hele turneringsoppsettet blir lagt inn i golfbox i slutten av denne måneden, så da er det bare å melde seg på.
Vi har i år en ambisjon om å skape litt mer blest rundt klubbens aktiviteter, og vi vil også forsøke å gjøre noen av turneringene  mer uformelle og sosiale.
Når det gjelder eclectic/klubbgolf har vi gjort noen endringer fra i fjor;
  • Tidsrommet blir noe kortere, start uke 18 og slutt uke 35 (+ avslutningsturneringa i oktober)
  • Antall tellende runder i klubbgolfen blir redusert til de 8 beste
  • Det blir dame- og herreklasse i både eclecticen og klubbgolfen.
Ellers blir det samme opplegget som i år, med 18 hull hcp-tellende og ukeskifte mellom lørdag og søndag.
Skjærgårdstouren blir noe redusert i år.  Den blir arrangert som en dagsturnering hos oss torsdag 20. juli der medlemmer på Gumøy blir spesielt invitert.  Spilleformen blir scramble 4-mannslag, og vi jobber med å lage dette til et sosialt arrangement.
Vi gleder oss til ny sesong!
Hilsen turneringskomiteen."

VI OPPFORDRER ALLE TIL Å DELTA I TURNERINGER NÅR DERE HAR ANLEDNING